lördag 29 november 2008

Flashback

Hej alla glada.
Jag kom hem igår från diverse aktiviteter, och till min stora glädje så såg jag en Risifrutti stående längst bak i kylskåpet, utlämnad som en muslim i USA.
Den stod där i all sin prakt och bara utstrålade hallon!
Den kallade på mig. Den ville ha min uppmärksamhet. Det måste varit såhär Moses kände sig när Gud gav honom ett par budord.
Jag tog den till mig och drog bort det lilla folie-locket. Jag kände direkt aromerna.
Slickade såklart på locket först, som man alltid gjorde när man var liten, trots att man egentligen inte fick då man kunde skära sig, och log lite nöjt då jag äntligen är gammal nog att bestämma själv om jag ska slicka på locket eller inte.
Vinklade upp sås-koppen och hällde över det underbara innehållet över riset.
Och direkt efter första tuggan så fick jag flashbacks, ungefär som Patricia Arquette i Medium.
Flashbacks från utflykter i tvåan. Två ost&skink-smörgåsar, en termos med blåbärssoppa, en MER och en Risifrutti. Möjligtvis en banan.
Man tyckte synd om någon, han kanske hette Patrik, som bara fått en vanlig yoghurt. Man tänkte dela med sig, men tanken på att du då bara skulle få hälften av gudomligheten gjorde att man snabbt ändrade sig och tog fram sin lilla plastsked och åt. Man åt långsamt nog för att njuta men snabbt nog för att ingen skulle hinna fråga om dom fick smaka. Man önskade att de tillverkades i större förpackningar, suckade lite lätt, började sedan knapra på sina smörgåsar, tänkandes på att man hellre hade haft tre Risifrutti med sig istället.

3 kommentarer:

Skriv då tjockis.