söndag 30 november 2008

Zalle? Den konstiga killen?

Idag hade jag, lyckligt lottad som jag var, i uppdrag att stå och sälja julgranar för IFK på Sunne. Eftersom det var "skyltsöndag" (tror jag de heter) var det ganska mycket folk på Sunne. Nyfiken som jag är stod jag inte och blunda för alla som gick förbi, så när jag stod där glodde och frös i min ensamhet ,( eftersom Mike stod och ragga på 9 klasserna bredvid som sålde bröd, Zalle låg hemma och sov, och "OA" va hemma och hämta glögg) kunde jag inte låta bli och tänka -Varför har tjejer sjukt stora handväskor för?
Okej dom har väl "nöd"kitet med sej, men de kan inte ta så stor plats alltså! Ett tag var jag inne på att de va nog så att tjejer hade bowling kväll på PP idag men, nej det verka inte så rimligt. Jätte pjamas party nånstans, med sovsäckar och så? Nej.
Jag körde fast i mina teorier och tänkte att de här var ännu ett av de mysterium man aldrig kommer få reda på som tex, Fick Jesus barn? Kom hönan eller ägget först? Hur hinner Tomten med allt på Jul osv..

Blir lite imponerad av förra Risifruttiinlägget. Minns också hur de där va på dagis när man va på utflykt alla fråga varann vad de hade i med sej i deras matsäck osv. Man slängde i sej den blixtsnabbt för att sen leka nån peta-ut-ögat-med-en-pinne-lek och förmodligen leka "Jaging" blev de också. Men de hände att alla stannade upp, började viska och undra "vad är det för fel på den där konstiga killen som suttit och slickat på sitt Risifrutti-lock hela dagen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv då tjockis.