måndag 8 mars 2010

Kundtjänstexpert!

Efter att ha snackat med två olika kundtjänster (Telia och Tre) ungefär 42 gånger de två senaste veckorna så börjar jag få häng på det!
Det hela började blygt med Tre, där jag inte riktigt visste vad jag skulle säga och var lite bakom flötet. Accepterade allt som dom sa bara, rakt upp-och-ner.
Men nu!
Nu har jag vart arg och aggressiv i luren och nu de sista samtalen så har jag t.o.m. börjat kräva saker!

Men för att ta det från början:
Som ni kanske (eller kanske inte) vet så fick jag en iPhone på min födelsedag, jag bestämde mig då att byta till Tre, så efter vääääldigt mycket om och men, drygt 7 samtal till ovan nämnda Tre, så fick jag mitt simkort. Men det var då jag märkte att min telefon var operatörslåst.
Varför kolla upp det innan liksom? Känns ju onödigt.
Kollade då upp om det gick att låsa upp iPhonen. Men det gick ju såklart inte, för jag hade visst fel uppdatering...
Aja, blev att byta tillbaka till Telia igen då, valde ett fint litet abonnemang. Men istället för att beställa från Telias hemsida (som var för avancerad för mig) så valde jag att ringa och ge en liten säljare lite provision. Sagt och gjort. Men pga. att mitt nummer av någon anledning hade blivit annullerat så var jag tvungen att pröjsa 250 spänn för att få det.
Men vid det här laget var jag så varm i mina kundtjänstkläder så att jag sa att; "fine, det kan jag väl göra. Om du ger mig 300 kronors samtalspott."
Det gick han med på och jag var nöjd. Skulle bara få en fullmakt så jag kunde byta nummer, men den fick jag aldrig.
Så efter 6 dagar (idag) så fixar jag fullmakten på Expert istället och skickar in.
Ringer till kundtjänst igen och kollar så han fått in den och att han kan fixa det. Kräver då att om inte allt är fixat innan fredag (för då startar mitt egna företag*) så ska Telia bjussa på en fri månad.
Han skulle göra allt för att försöka fixa det idag.

Och efter att ha snackat med allt från engelsmän, stockholmare, invandrare, göteborgare, skåningar och norrlänningar så måste jag erkänna att göteborgarna var trevligast och mest serviceminded. Engelsmannen var nog också det, men han snackade med den fetaste engelska brytningen så jag inte förstod vad han sa.


* Nej, inget eget företag kommer starta upp på fredag. Men det vet väl inte han om?

2 kommentarer:

Skriv då tjockis.