torsdag 26 mars 2009

schjukt

Ledig dag idag. Fint. Vakna fem, käka 3 tallrikar av den nyttigaste av alla grötar. Innan jag gick ut och grävde ett dike (ca 5 km långt), jag tog en kopp stärkande kaffe sen grävde jag 5 km till.

Hade jag tänkt, eller inte precis gräva diken kanske men göra nått nyttigt iaf, men nej de blev en såndär dag som man aldrig minns.
Det blev tydligen en slaappp youtubedag istället. Hitta en del godbitar, bland annat tips på styketräning.
Titta lite nonchalant på mina armar å gnällde över varför dom inte gjorde så.
Efter de fann jag en....jag vet inte va jag ska kalla honom egentligen, Sungha Jung låter så fult, så jag döpar han härmed till Cp-Ungen.
Glodde lätt på valpen när han spela å de låter som om han har tre gitarrer inbyggda i sin, blev förbannad å gnällde över att min gitarr inte lät sådär, så jag slängde den i väggen....jättehårt.. Tog mej i kragen efter de och antog att valpen förmodligen va lidande av Rainman-gitarr-syndrom och därmed inte kan knyta sina egna skor. Nöjd som jag blev limmade jag ihop gitarren igen, men de va lite kinkig efter att jag slängt den i väggen, och vägrade därför att lyda mej och mitt tålamod va torsdagskort så det brast och jag ställde/slängde ut den genom fönstret i vårens sista snödriva och skrek att den fanimej skulle behöva bestämma sej över hur den ska ha det egentligen!

Sen tog jag mina tabletter.

Sen tog mina Voltaren och bad till Gud om nåd eller en ny ljumske.

Sen ringde jag (för säkerhetens skull) till en rådgivning om vad som räknas som pillerberende. Fick ett lugnande svar. "Kom tillbaka imorrn" Tacka vet ja äkta svensk sjukvård! Överbelastad och Underbetald! (Låter precis som min ljumske? Lustigt.)

Usch va trevligt med Trysil nu. Och snart ska jag svika MROS, sorry but i gotta do what i gotta do.

Over and out allt för mej// Erik "Engelskageniet" Ehrencrona, som flickan sa.

3 kommentarer:

  1. NEEEEEEEEJ
    svik inte MROS för guds skull!

    SvaraRadera
  2. håll tummmarna;)

    SvaraRadera
  3. varför ska du svika MROS?:( det vill vi inte!!

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.