lördag 24 januari 2009

Comeback

Har vart rent ut sagt katastrofalt med uppdaterande från Fuhrer Von Ehrencronas sida sista tiden! Men idag! Sanna mina ord, ska jag skriva så bibeln verkar kort!

Anledning Nr1 till varför jag svikit mitt uppdrag: Datorn la av!
Nr 2 fullt upp med körnings licensframskaffande!
Nr 3 Skjutsat ungarna till dagis. Hämta ungarna på dagis. Ge tillbaks dom lånade ungarna......:(.

Nej, nu ska jag berätta om hur de gick till när jag skulle göra teoriprovet till körkortet. Det började med att jag av skulle göra provet i Karlstad (en förort till Sunne) och det tar ca 1 timme med tåg dit. PERFEKT tänkte jag då kan jag ju sista minuten plugga på tåget ner! Satte mej på tåget i lugnan ro, tog upp mina böcker och tåget puffar vidare mot Karlstad. Tåget rullar iväg och 5 min senare sover jag som en gris!! Studieteknik a la Bygg! Vaknar kanske ca en kvart senare av min egen besvikenhet av att jag inte ens kan hålla mej vaken när det verkligen gäller som mest! Öppnar böckerna igen och minns inte när jag somnade igen, men förmodligen på andra bokstaven. Vaknar precis innan Karlstad med ett min-mormor-och-farmor-är-samma-person-ryck. Och jag trodde inte att min hjärna fatta att de va verkligen allvar nu! >Gick in på stationen och bokstavligen droga ner mej med kaffe och fick världens ångest då en tanke om att de kanske va drogtést på provet, hade ju inte gått för mej då mina blod- och urinprov hade visat ca 98,7% innehåll av bryggda rostade bönor från Colombia.
Tiden går otroligt långsamt och jag orkar inte vänta på att klockan ska bli 10.45 så jag går till vägverket i förväg. Dumt!!! Då fick jag se hur dom kände som gjorde provet innan mej och kuggat, gamnacke efter gamnacke kom ut och jag kände hur det vred sej i magen på mej! Tog kort under tiden då istället, i en såndär automat. Pose efter pose, som Schenkenberg hade blivit grön av avund på, släppte jag inne i automaten. Och tanten i receptionen blev generad som en 13åring när jag kom fram och visade mina kort, slutade med att jag fick skriva mitt nummer på en servett till tanten (vågade inte annat, med tanke på att receptionisterna på Vägverket har så mycket makt att få en oskyldig pojk från sunne kuggad utan anledning är vardagsmat).
Klockan blev äntligen 10.45. Jag, 5 snubbar från Mellanöstern, 2 fd rattfyllon och 10 tonårsrandoms satte oss vid datorn.
Det gick vägen och jag och grabbarna från Mellanöstern bad till Allah och Mekka för att tacka för hjälpen!

När jag sladda runt på uppkörningen tar vi en annan gång!

Ostron och champagne på er!

2 kommentarer:

  1. Haha, verkar som att du inte har någon lust att berätta om uppkörningen (=. Gick det så att säga: Åt helvete? =p Och dessa snubbarna från mellanöstern lät trevliga ;) Hälsa dom nästa gång du ser dom!

    SvaraRadera
  2. hahah nej faktiskt inte:p gick vägen...har dock skrivkramp så de får vänta ett tag till;) riktigt fina snubbar vettu;d

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.