söndag 4 januari 2009

Vad är inlärningsbeteende?

Gula ketchupen? Den såg jag bredvid den röda senapen.
*Herregud! Den va så dålig att jag måste ha kvar den. Kan nog ha vart bottenisnådd-skämt på denna blogg*

Nej men på tal om handla så tycker jag att man alltid, ALLTID, lyckas ställa sej i fel kö! Särskilt om man har bråttom då byter man plötsligt panikartat för att komma därifrån fort, men nej! Nån har glömt varor, ska ha cigaretter som inte finns, kan inte svenska, har inga armar.. Man vill bara slänga den röda senapsburken i huvudet på dom (förlåt,kunde inte låta bli). Man byter tillbaks, kassan stängs. Då går hjärtinfarkten igång, ramlar ihop och minns inget mer av denna djävulska prövning och kan därför inte lära sej av sina misstag....

Handla är som att betala skatt, för jävla tööligt, man vill de inte, men man måste!

Nått annat som man inte vill är att va boende i ett land med ca -40 grader 6 månander om året. Men varför inte? tänkte mina förfäder slog ner camping käpparna, frös stjärten av sej och vrider sej nu i sina djuptfrysta gravar av bitterhet och undran om hur dom kunde va så naiva? "Varför inte Spanien?" rista jag in på deras gravar idag.

Jag ska nog bli östermalmare snart, eller danderydare. Har inte bestämt mej än. Låg skatt där nämligen...

5 kommentarer:

  1. Jag är ju gammal Danderydare. Fina killar därifrån ;]

    SvaraRadera
  2. DFG = Djurgårdens Fula Gubbar?

    KGB säger jag bara ;]
    Eller SFE? Sunnes Finest Elite?

    SvaraRadera
  3. Jag är ledsen men jag fattar inte överskriften?

    SvaraRadera
  4. Degerfors Fula Golfbana=DFG

    SSE kanske? suunne street elite?

    JUlia de va just därför jag skrev den, så att du inte skulle fatta!!!!

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.