lördag 27 juni 2009

Conversation Killer

Heyhej bloggen.
Tänkte jag skulle berätta om ett mänskligt fenomen.
Om sk. Conversation Killers. Alltså, konversationsdödare. Folk som kan, genom bara några få ord, döda en hel konversation.
Jag känner en kille, vi kan kalla honom Carl N. Han är expert på detta.
Man kan vara några stycken som snackar. T.ex:
Person 1: Oj vilket fint väder
Person 2: Ja verkligen. Ibland är man glad att man bor i Sverige.
Person 1: Exakt, vemfan behöver en utlands-semester?
Person 2: Haha, nej exakt! Förresten, har du vart borta nått i år eller?
Person 1: Ja, jag var i Göteborg förra helgen.
Person 2: Åfan, roligt eller?
Person 1: Ja, det var riktigt kul. Var på Liseberg och så. Du då Carl N, var inte du i Stockholm i helgas?
Carl N: Jo.
Person 1: ...
Person 2: ...
------

Och ungefär så går det till. Ni vet alla hur det är. Det finns alltid en Conversation Killer i varje kompisgäng. Ni vet alla vem det är.

--------------------

För övrigt...
...så måste jag nu lära mig att torka mig i rumpan med högerhanden då jag äntligen har skaffat en klocka.
...så krävs det lika mycket energi av en sk. googling, som det krävs av att koka vatten i en vattenkokare.
...så har McDonalds på Våxnäs, Karlstad, det varmaste kaffet. Någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv då tjockis.