fredag 27 februari 2009

Längtan och Kriminell Smärta

Äntligen drar fotbollsmatcherna igång på riktigt.
Arvika, i Kongsvinger står på menyn. En inomhushall som har högre i tak än en kyrka, större yta än IKEA liksom. Så imorrn blire de dags att ge kafferastlungorna en riktig genomkörare, man brukar bli andfådd bara av att slå bollen från ena kanten till den andra. Så löpet blir på tandköttet redan efter typ 7,4 minuter!
Ska spela bredvid brorsan imorrn, så de va ju den fantasin om att faktiskt få göra mål å sånt framåt. Nu blir det stället aggera städgumma, tänka bakåt och sparka på alla som sparkar på brorsan. Stå upp för stackarn helt enkelt! Jag tippar på att von Ehrencronas drar på sej fem gula kort imorrn. Och att vi vinner matchen.

Slog i tån förut! Det svartna framför ögonen på mej. Djävulsk smärta dunkade i höger guldstortå. Jag låg, rullade runt, skrek, bönade och bad om det stora slutet.
Moder kom till undsättning och undrade om en doktor behövdes (farsan tipsa kvickt och fyndigt om en veterinär) men jag visste att de inte var nån ide. Det enda som skulle hjälpa då var en traditonell och enkel avlivning! Så jag bet ihop vacklade upp på benen igen. Sedan svor jag en ramsa, som mamma är mindre stolt över, att stolen minsann kunde åka tillbaka där den kommer ifrån.

Over and out.Allt för mej /// Erik, som flickorna skrek i kör...

5 kommentarer:

  1. trodde nästan att du sparkade foten i elementet!

    SvaraRadera
  2. De finns inte en chans att man lyckas med det!:p

    SvaraRadera
  3. jodå, jag kan:D

    SvaraRadera
  4. men du är ju inte som du ska heller;)

    SvaraRadera
  5. men tack för den då :O :(

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.