onsdag 11 februari 2009

På den 7e dagen återuppstod han, Del 2

Som Erik, i inlägget innan, berättade så sprang vi i helvet... eller jag menar raffbacken.
Och han snackar om hur jobbigt han hade det.
MEN.
Det finns alltid dom som har det värre.
Jag pratar om dom som har det riktigt dåligt.
Om dom som har det allra värst.
Jag pratar om mig själv.
Han snackar om hur jobbigt han, en rapp liten mittfältare, har det. Man skulle kunna likna honom med en ekorre.
Då får ni sedan tänka på mig, en tung målvakt som knappt tar ett löpsteg i onödan på match, har det. Man skulle kunna likna mig med en elefant.

Varje steg känns som om jag har två 34-kilos vikter på benen.
Han däremot. Han väger knappt 34 kilo.

Nej, jag orkar inte berätta mer. Orken tryter. Benen är bortdomnade. Gotta go.


Och ja, jag var en av dom som kände att maten passade bättre i en snövall än i magen.

3 kommentarer:

Skriv då tjockis.