tisdag 10 februari 2009

På den 7e dagen återuppstod han

Im alive!!! Men de va på ett sjukt tunt hårstrå!

Raffbacken: En årlig tradition av IFK Sunne som går ut på att löpa som en hingst upp och ner i en störtloppsbacke mitt i avgaserna från Rottneros Bruk. Inte en gång, inte två gånger å inte heller tre gånger. Utan så många gånger att självaste Charlotte Kalla hade backat inför uppgiften, hon hade blivit så utbränd att hon sett sin egen träning som slapp och bortkastad!
Det räcker inte heller att man ska komma UPP för backen, utan man ska tävla upp också! Jag drog en nit-lott direkt och fick Krille-Dill. Han har inte bara ett hjärta av renaste guld, han har lungor av renaste EPO och ryssfemmor! Det va den segerchansen! Jag sprang i alla fall i Krilles skugga, i avloppslukten från bruket, -19,2 grader, och tänkte om nån jävel nämner att vi är bortskämda och att de va hårdare förr så skulle det fanimej slå slint i huvudet på mej och jag skulle få åka på ting för morförsök! Men icke, som tur var...
Det som var skönt med det var att inte bara att det tog slut, utan att det fanns de som kräktes en gnutta av utmattning men knyter näven å kör på ändå, det är LAGkänsla de! Kamrater!

Skönt att de är hela 7 dar kvar til nästa gång!

Perra har precis dragit till Thailand en månad nu också, jag är litelite avundsjuk.. Men va är en bal på slottet liksom? Nu kan jag ju låtsas som att jag är morsan och farsans favorit igen. Men som sagt låtsas. (Jävla Johan)

Lillen ska bjuda mej på mat också, undrar hur det ska gå??

Inte coolt å hålla hemligheter för mej, särskilt inte "Ellaz". Nu kommer jag ligga sömnlös ditt arsle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv då tjockis.