tisdag 21 juli 2009

Inflation?

Onsdag=250:-
Torsdag=250:-
Fredag=250:-
Lördag=300:-

3-dagars=600:-
4-dagars=700:-

Smakar det så kostar det kan man säga..

Givet är det Fryksdalsdansen som är ämnet.
Jag går på det. Att betala alltså. Sommarens höjdpunkt i Sunne, kanske årets till och med, det missar man inte som ´inföding´.
Har ju knegat en del i sommar så det har löst sig med betalningen. MEN många har inga jobb tack vare bla finanskris och diverse andra probelm. Vart ska dom få såna pengar ifrån? Okej, man behöver inte gå alla dagar men 250 pix för en kväll på ca 3 timmar, det är jävligt saftigt alltså! särskilt när dragplåstret för kvällen är OleIvars eller "Mums-Måns" som går ner i splitt och sjunger CaraMia & Hope&Glory + en låt till.
80% av de trogna E&Z-läsarna tänker nu att "Crona, det är en avundsjuk jävel det!"
Okej, det finns en grej jag är avundsjuk på och det är hans Marie. Det är inget att hymmla med! Men annars, nejnej jag gillar Måns, eller Måsen(*) som han heter på msn, för jag ska fanimig ploga ner varenda fjårtis som står i min väg. Sen ska jag göra allt som står i min makt för att försöka få till ett Erik&Måns kort som bevis åt er tvivlare där ute.

Men jag tänker bara på alla non-Maons-liker out there. Som helst inte betalar för å se mig och 3000 tjejer hänga på staketet för att se käääärn till Marie på scen. Och absolut inte 250 pix. Men kanske för ett "ungdomsband" för 150 kronor gått med på det och sen köpt en fin Mutter på BilTema för det som han hade sparat in....eller va pratar jag om?
2x öl i baren* om det nu räcker till de.....

See you someday on the dancefloor kids!

6 kommentarer:

  1. vi armbågar oss fram, nemas problemas! kan ju inte va mer folk än de kmr va på u2?

    SvaraRadera
  2. Va inte så säker, 12åringarna är ju värst! det kan bli blodigt!

    SvaraRadera
  3. jag ska med på front row!!!!

    SvaraRadera
  4. Vi gräver oss dit brudar!

    SvaraRadera
  5. kära erik, va fasiken är grejen med att dra upp 2 öl hela tiden? förstår inte vem som influerat dig?

    SvaraRadera
  6. Va nån jävla stolle på stan som stod å goola om Unicef hit o dit!:S

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.