tisdag 14 juli 2009

totalitet? svenska överhuvudtaget?

Efter två månaders totalitet av förbud mot springa har jag nu lite smått börjat igen, men idag kan ha vart sista gången på väldigt länge!

Jag grina illa före, under och efter löpturen/promenaden. Men det som va allra jävligast var när jag efter någon minut tittar mig över axeln och ser två små tjejer ta in på mig samtidigt som dom pratar och småskrattar. Jag som ändå tyckte att jag höll ett hyfsat tempo blev nu mentalt kastrerad, tjejerna är inte ens andfådda men ändå plockar dom in meter efter meter på mig.
-Skrattar dom åt mig?
-Är dom vita kenyaner?...eller världselit åtminstone?
-Ska jag fejka skada?
-Dom kanske nöjer sig med att njuta av utsikten där bak?
Tankarna blev mörkare och mörkare...när jag tillslut fick för mig! NEJ FÖR FAN KÖR PÅ!!! Så mina hjulbenta spiror fick ingen vilo-asyl som dom så länge ansökt om. Det var bara att snubbla vidare i skogen! För att peppa mig så tänkte jag bla:
-Vad hade Könsson sagt? *Kör på stora....*
-Res dig upp och torka tårarna!
-Skit i skon......osv.

Reglerna var också glasklara, titta inte bakåt så att dom får blodsmak,och efter parkeringen är det fan slut!
Efter ett mentalt maraton, men i verkligheten max 2 km , senare så föll jag ihop i gräset vid parkeringen och stönade porrigt "3 MIL!!" bara för att säkra upp ifall flickorna undrade vad som va felet på mig. Men döm av min förvåning när inte en kotte syns till! hahahahah chanslösa tänkte jag ..... eller så minns jag inte när dom sprang förbi mig?

Så jag slängde skorna i skogen och kommer inte återvända på vääääldigt länge....

Vart skriver man in sig till Zalles språk- och grammatikkurs?

kaffedags.
CiaoBella!

1 kommentar:

  1. Kaffe vid denna tiden?
    Jag vet en som inte kommer sova inatt iallafall...

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.