måndag 6 juli 2009

Wemo

Wemo alltså.
Vad är det undrar ni?
Westminister Organdonors?
West End Moderate Opinion?
Water es muy obrigado?
Nepp.
Det står för: Wannabe-EMO.
EMO vet vi väl alla vad det är.
(Oftast) en liten flicka med svart hår som i en speciell sne-lugg täcker 3/4-delar av ansiktet, svartsminkad runt ögonen, piercingar i läppen, näsan, ögonbryn och andra lösa hudytor i ansiktet, läppstift i konstig färg, rakbladsmönster på armarna svart t-shirt med något konstigt mönster, alternativt en band-logo osv osv.
You get the point.
Men nu har jag alltså lärt mig att det finns Wannabe-EMOs också!
Urban Dictionary beskriver detta fenomen som: "A person who tries to be emo but fails".
-_-
Man failar alltså på att vara emotionell, ledsen, ensam, konstig...
Hur kan man misslyckas med det? Och varför vill man försöka vara det men inte vara det? Det är sådant här som gör att jag inte kan sova om nätterna.
Man är lycklig, men beter sig som att man är olycklig? Varför vill man det?
Man säger att man skadar sig själv. Men man gör det inte. VARFÖR?!
Jag förstår inte.
Jag vet inte vart jag vill komma med detta.
Jag kände att det behövde sägas bara...

Jag har även hört talas om Wannabe-fjortisar, men det ska vi inte ens börja gå in på!

2 kommentarer:

  1. hahahah, jag har långa naglar juuuuu. de är därför!!! tssssssss

    SvaraRadera
  2. klart jag inte gör;) whohooooooo

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.