tisdag 7 juli 2009

Kaaalllsstaasvek

Vi börjar med en trevlig "regnlåt"
Varsågod jag & Lasse bjuder på den.

Och på följdfrågan om inte låten är lite "gay" så är svaret kort och koncist - Nej det är den inte.!

Jag och Henke har vart på besök i solstaden idag, eller besök är fel ord vi var där och kollade sommarutbudet i diverse affärer helt enkelt.
Utbudet på kläder är bäst att tillägga.
Henke höll hårt i plånboken hela dagen lång förutom när han skulle äta och fika, då frossade han och glömde allt vad budget, kapital och finanskris betydde. "Livsnjutare" grymtade han fram mellan tuggorna och hinkarna med kaffe. Tänkte då att Henke lika gärna kunde vart hemma i herrgården i Elofsrud men kom då på den fenomenala idén att uppgradera honom från ´bihang´ till `kassbärare`.
(Japp ni hörde rätt det finns en tjänst som kassbärare åt hertig/modelejon Von Ehrencrona).
Vanligtvis brukar vi va två modelejon när vi är på turné men Z var hemma och skyllde en kombination av träningsvärk och finanskris. Pussy fnös jag och Henke i kör. Styrde mot stan och fikat samtidigt som vi glömde sveket. Resten är historia.

Nu borde jag leva upp till bloggsmeknamnet ´BlondinBalle´ men min trotjänare till mobiltelefon har en 2 megapix kamera så några chicka "outfit" bilder blir inte av. Säger mer att.... de kan inte förklaras måste de upplevas.... (Bra save Erkan!)

Dagens sommargrej!
Att bjuda på jordgubbar med socker på är gulligt!

Dagens andra sommargrej!
Att bjuda på körsbär med mjöl på är inte gulligt!

Nej nu ska jag flyta med i mitt softarliv (OBS!! copyright Stinsen!) igen.
PysschPyyscch på er! Over and out!

2 kommentarer:

  1. jag är en äkta softre och du får gärna joina ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt berättande språk du har! Skriv en bok eller något.

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.