lördag 4 juli 2009

Kvinnors kamp

check 00.31 inlägget börjas.

Rix Fm festival i karlstad (blev) i torsdags.
Bra väder. Bra Milow. Hyffsat sällskap;). Smockade uteserveringar! Tanken om varför man inte bor i Kallsta kommer litegrann!

Började i alla fall med en uppfriskande biltur till SolStaden, 32 min?, Väl framme fick nån för sig att köpa glasöger (?) alla tittade förvånat på varandra och undra vilket språk de va. efter ett tag va de i alla fall klart att nån skulle bli med till H&M. Vi drog lott och jag drog det kortaste strået, medan dom andra gottade sig med mat på en uteservering.
Sen mina damer och herrar gick det undan! I ett svep hade vi vart inne i ca 78 affärer tittat ut vartenda par, dock utan framgång, + muckat gräl mitt på gatan med en oskyldig själ, svettats och (det bästa av allt!!!) vart inne på Gina Tricot. Jag svär på gud att jag va den enda av 50 pers som va pööjk i affären! eller affär? mer slakteri! 50 köner som sagt som får syn på en och samma topp(?) och det rivs, slits och svärs där inne samtidigt som det är 45 grader varmt. Affären förvandlas till ett gladiatorspel där den starkaste eller den girigaste överlever/segrar.
Glad att jag är kille i såna lägen, eller ej ett butiksbiträde. Livsfarligt!
Sedan va uppdraget "avklarat" och vi återförenades, åt och drack, njöt, lyssnade och "tett på fölk". Såg två trevliga guldgropar!
Grabbarna drack lite till, enda tills de va torrt i barskåpet och plånboken, sen åkte vi motvilligt hem(!) efter en väldigt hyyvens kväll ändå.

Kom och titta på en ursexig bårbärare på Kolsvik klockan 17.00 lördag!

pysspysss over and out!

2 kommentarer:

  1. fröken torsby4 juli 2009 kl. 14:10

    hahahaha, jag finner inga ord, tror jag redan sagt nog om va jag tkr om dethär inlägget:D

    SvaraRadera
  2. hahahahahahahahaha! :D

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.