tisdag 30 december 2008

Bil = Kundvagn

Hey babalo.
Jag har tänkt litegrann, för omväxlings skull. Denna funderare kom jag på idag, när jag var och handlade mat. Idag så var det mycket som stod på listan som morsan hade skickat med mig och därför valde jag alternativet kundvagn när jag skulle välja bärhjälp. Detta också för att jag skulle få testa min nya fejk-femma som jag fått av min kusin i julklapp. Den fungerade utmärkt f.ö. tack för den William. Two thumbs up. Anyhow, till min förvåning så märkte jag hur otroligt dåliga folk är på att manövrera sina vagnar, detta är något jag inte märkt tidigare då jag inte ofta använder kundvagn i mitt handlande. Inte nog med att de kör dåligt, de ställer dem mitt i vägen! Och när man försöker komma förbi och fram och de står där, mitt i gången, med sina vagnar fyllda med ost, blöjor och grillkorv, så måste man ursäkta sig lite försiktigt så att man ska komma förbi.
Det skamliga med detta är att de då inte verkar tänka på att de har ställt vagnen så inihelvetes dåligt och ursäktar sig lite artigt.
Det var då det uppenbarade sig för mig!
Det var då jag förstod!
Det var då jag förstod att människor som står mitt i vägen i en korsning när de ska svänga, som kör ut precis framför en från en parkering och som kör om en på motorvägen för att sedan lägga sig precis framför i 7 km under hastighetsbegränsningen, detta är precis samma människor som gör sådana otyg med sina kundvagnar!
Det var då jag kom fram till ekvationen (om det ens är en ekvation?):
Bilkörning Kundvagnskörning

SÅ, nu har jag fått skriva av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv då tjockis.