fredag 26 december 2008

They call me....what?

Det va klanmöte på Chingchong resturangen idag.
Hela patrullen va samlad utom Chrille, som antagligen va på nått Green Peace möte å rädda några sälar på Grönland ungefär. Men faktumet av att vi blev dissade av utrotningshotade vattenbaserade däggdjur rörde oss inte i ryggen! Vi drev på så hårt att saknaden av Chrille inte märktes! Eller snarare sagt jag predikade vist om både det ena och det andra medan Zalle och Mackan satt och lyssnade som om de va lärljungar och jag va Jesus. Ni skulle sett deras miner, det är svårt att beskriva men, fascinerade, avund, beundrande är bara lite av vad de tyckte, och de tog in varje ord jag hade att säga. Jag fick dock lugna ner pojkarna när de gick till Wang i kassan och frågade om han hade papper och penna som de kunde låna. Då fick de va nog. För jag pallade inte att ställa mej och skriva autografer.


Igår va de utgång, trots diverse svek innan de började så blev de en ganska bra kväll ändå. Började hos Könsson som va värd för förfesten, som så alltid är de roligast på förkalaset, sen efter polisstopp, tusen gapskratt åt Bösen och Söder va vi framme vid PP. För första gången i historien va de fullt där så vi fick stå och vänta i en månad ungefär. Och de va där i kön som den härligaste grejen någonsin hände! Jag och Chrille stötte på en lagomt överförfriskad man hemmahörande i Rottneros trakten// vi kallar han för Johnny Cash//. Johnny kände igen mej och började prata med oss när vi stod där i kön som vi känt honom i hundra år. Efter ett tag frågade vi Cash att om de skulle bli problem för oss att komma in om han skulle hjälpa oss då. Cash försöker fästa blicken på mej och säger sen. "Äre de han hetttttter?" och kollade på Chrille. Gapskratt i världsklass vare sen.
Inne på PP sen va de lite som vanligt när man är ute i Sunne. Nått lysrör fäller en kommentar till en, "är du ute? Men va faaaan, jag trodde du va fotbööölllsspeler jag. haru slut?? de går ju inte å va ut då vettu". I vanliga fall brukar jag skita blankt i vad dumhuvuden säger men igår vart jag riktigt förbannad. Han går först på sin gamla "kompisar" och snackar skit om dom, sen står öga mot öga mot mej och säger att jag ska passa mej jävligt noga med vad jag gör.
Jag hade lust å säga till han att om han hade haft koll så hade han vetat att jag bara tagit nån öl den kvällen som va den första kvällen på månader för mej som ja va ute, de är juldagen de flesta är ute då, jag är inte ute mkt annars, det är 6 månader kvar tills serien börjar och att jag hade lust att kasta nått jävligt hårt och vasst i huvvet på honom. Ser ut som en Pungkula gör han också, plus dret äcklig och ful flickvän.
Men den lille Gandhi inom mej viska att våld inte löser nått, så jag gick bara därifrån. inte ett ord.

Some people are born Fucked up.

1 kommentar:

  1. skriv nått roligt nångång istället! palla seriösa inlägg förfan!/ tHe mack N

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.