lördag 13 december 2008

Cold February

Det rinner pengar hela tiden.. Men vart f** tar dom vägen?
Hade jag vart en riktig man nu hade jag sagt men lagomt bitter och "göbbgrinig" ton -Att det minsann är kärringen som suger en på pengar.
Men som sagt singel-livet har inga såna ursäkter. Jag har försökt att skylla på julklapparna, men så biter jag mej i tungan och kommer på att jag inte köpt nån än. Det får bli panik handla julklappar den 23e iår igen, fast att jag peppa mej själv till tusen att jag skulle ändra på det iår, menmen. Jag har ju ingen bil eller helikopter att lägga bensin pengar på heller.. Hade jag för övrigt haft en helikopter hade pengar vart mitt minsta problem.

Det är bara att inse du är pank Crona. Nästan i alla fall, definitivt kommer du va det i februari då det kommer bli en kall och vidrig månad. Då Jul, nyår, brödra x2 föedelsedag, förhoppningsvis körkort, svischat förbi som vikingar på plundrings tåg. Tagit allt!

Kan se mej själv frustrerad, som matadoren i Tjuren Ferdinand, stå och försöka få ficktjuvarna att se intresserade av min plånbok, som jag "oturligt nog" lagt slarvigt i bakfickan på mina jeans. Men dom vet, vet att det skulle va ett misstag och ta min plånbok då dom på stubb skulle bli skuldsatta pga min tomma och skuldsatta plånbok.
Jag gör ett sista försök att ge bort min plånbok till pundarna i parken, men dom tittar på mej som om det va en enkelbiljett till rehabiliteringen som jag håller i handen och skrattar åt mej medan jag går med slokat huvud hem mot en kall och fattig februari till mötes...

2 kommentarer:

  1. Inte att förglömma din livskamrats födelsedag?

    SvaraRadera
  2. Det får bli ett par fina strumpor åt Andersson iår=) med tanke på budgeten.

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.