onsdag 3 december 2008

Inget illa menat.

Satt och kollade på tv förut, plötsligt kom en basketmatch fram, nåra greker som sprang omkring. Börja då tänka, hur och vem kom på basket?

"Jag vet! Vi hänger en varsin korg 7 meter upp hittar på fjantiga regler hämtar en boll och klappar den som en hund sen"// sagt av en som hade en mindre bra dag.

Ska man bli proffsbasketspelare måste man ju va cirka en halvmeter längre än en vanlig människa, ha en oerhört osexig löpstil, hoppa som ett djur och gilla att ha kläder som det är XXXXXL på. En sport som går ut på att längst vinner, är inte en sport i mina ögon.... en sport det är när 22 personer springer runt som dårar efter en liten läderboll, skriker järnet på han med svarta kläder, sparkar boll upp&ner,fram&tillbaka. Försöker få bollen i en fyrkant med nät bakom, bli ovänner, svära, bråka, kalla varandra och deras mammor för ett par väl valda ord. DET mina damer och herrar är sport de!! Passion i den renaste av alla former.

Tar tillbaka en sak bara, 21* personer som springer runt som dårar, Zalle har aldrig sprungit på en match. Målvakter vet ni...

Du ska få fan för de där med Emil i Lönneberga låten, unge Mr Andersson. Du ska få se!

1 kommentar:

  1. DU! Jag springer jävligt mycket i en match ska du veta!


    ...Fan, inte ens jag trodde på det jag sa där.

    SvaraRadera

Skriv då tjockis.