måndag 8 december 2008

Just another monday morning in paradise..

Hade sett fram emot en lugn, nedsläckt buss och att jag i stort sett skulle somna innan bussen hade lämnat Sunne. Det blev en mardrömsresa!!
För det första så lyckades jag få en plats bakom den enda i hela bussen som hade fått för sej att ha ljuset på! Ljuset sved som syra i mina redan rödspränga morgontrötta ögon, men till slut fann ja en fosterliknande position och en mössa långt ner över öronen som gjorde att jag slapp detta omännskliga buss ljus.
MEN va händer dåra? Jo, naturligtvis är ljusdamen framför mej smittad av tidernas hosta också! Nonstop i 20 minuter låter hon som en 13 åring som precis dragit sina första halsbloss! Känner att nerverna börjar på att svika nu...men som en räddare i nöden kommer en kollega till henne på bussen då och Ms Marlboro-83 glömmer sin hosta. "Det fanns en Gud ändå!"....trodde jag....
Huxflux kommer en man av storlek MEGA-stor in, slår sej när bredvid mej och plötlstigt sitter jag som ett slickat frimärke mot fönsterrutan....Jora så att!!
Börjar be min sista bön när han plötsligt frågar en liten pojk om han ville sitta på hans plats eftersom den lille fick stå. (-Tack Allah!*bytte religion underbussfärden*) Pojken nappar på erbjudandet och slår sej ner.
Gossen dinglar med benen, och träffar helt plötsligt någon grej under sätet med hälen så att det blir ett härligt klang, gång efter gång efter gång! Sovstunden va körd, det va dags att inse det nu. Tänkte, när jag dippade som mest i mitt humör, att gå fram till busschauffören och höra om han kunde tänka sej att släppa av mej, backa tillbaka och sedan köra på mej istället för att tortera mej inne i bussen....

Men till skolan kom jag efter wunderbar bussfärd..


Klockan är kvart i två, här är Crona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv då tjockis.